Avrupa'nın başkenti Strazburg

Fransa sınırından girip Starazburg'a doğru yol almaya başladığımızda katı kuralcı trafikten çıkıp hafiften İstanbul'u hatırlatan bir trafikte yol almaya başladık. Almanya'da ve İsviçre'de sesini unuttuğumuz korna sesleri duyduk. Birbirinin önüne geçmeye çalışan araçların ritmine biz de uyduk.

Almanya'dan Fransa'ya geçtiğimiz için böyle hissettik ama tabi ki Türkiye ile kıyaslanamayacak kadar düzenli, temiz ve rahat bir trafiği var. Her otoparka girişte 20-30 Avro'ya çıktığımızda bu defa yol kenarına parketmeye karar verdim.

Strazburg Ceddeleri

Geniş bir caddede boş bir yer buldum ve hemen park ettim. Meğer sınırlı süreyle part edilen bir yermiş burası.Park otomatiğine baktım 4 saati 4 Avro. Bedava gibi geldi. Hemen bileti aldım ve şehir merkezine doğru yürümeye başladık.

Stasburg tam bir açık hava müzesi. Bütün binalar eski tarz ve gerçekten çok büyüleyici. Yeni görünen tek bina Avrupa Parlamentosu binasıyla Avrupa Konseyi binası. Bunlar dışındaki her yapının bir ruhu var sanki. Unesco bu kenti dünya mirası listesine boşuna almamış.

Avrupa Parlamentosu binası

İlk önce Notr Dam Katedrali'nin bulunduğu meydana gittik. Bu Norte Dam Paris'deki ile karıştırılmasın. O meşhur romandaki kambur bunun değil Paris'dekinin çanlarını çalıyordu. Bu kilisenin yapımı 1000 yılında başlamış ve yaklaşık 400 yılda tamamlanmış. Aynı zamanda dünyanın en yüksek kiliselerinden biriymiş.

Bu meydanda bulanan Kammarzell Evi şehrin en eski eviymiş. Katedral ile akran sayılır. İkisi de 600 yıllık.

Meydan kalabalık ve çok haraketliydi biz oradayken. Muhtemelen o akşam konser veya benzeri bir etkinlik yapılacaktı. Her yere büyük haporlörler ve ışıklandırmalar yerleştirmişlerdi. Vaktimiz olmadığından akşam neler yaşandı bilemiyoruz artık.

Notre Dam Meydanı

Notre Dam meydanından dar sokaklara doğru geçtik ve buradaki hediyelik eşya satan dükkanların bir kaçını ihya ettik. Sonra karşımıza kanal çıktı. Baktık insanlar bir yerde sıraya girmişler biz de peşlerine takıldık. Mutlaka iyi bir şeydir, elektrik faturası ödeyecek halleri yok ya diye düşündük.

Ara sokaktan Notre Dam Katedralinin ana kapısının görünüşü

Kısa sürede kanalda yapılacak tekne turuna bilet almaya çalıştıklarını anladık. Hemen en öne geçip bilet satana bir "tur"u ne kadar sürede attığını sordum, İngilizce olarak. Anlamış olacak ki Fransızca "une haur" dedi şehadet parmağını gösterek. "Bu da bizim öğrenciler gibi anlıyor ama konuşamıyor İngilizceyi" diye aklımdan geçirdim. 1 saatte şehir turu. Tam bize göre. Hemen biletleri aldık. 2 tam 2 öğrenci.

Tur tekneleri

Yarım saat içinde tekne doldu ve tekne turu başladı. Herkesin önünde bir kulaklık var. Kulaklığı takıyorsunuz ve 17 farklı dilde şehir tanıtımını dinleyebiliyorsunuz. "Şu anda sağ tarafa baktığınızda 500 yıllık bilmem ne kilisesini görüyorsunuz" tarzında anında anlatıyorlar. Ter sorun Türkçe'nin olmaması. Korece, Hollandaca, Arapça, hatta çocuk Almancası vardı seçenekler arasında ama Türkçe yoktu. Strazburg'da 30 bin Türk (Şehrin 10'da biri Türk) olmasına rağmen yoktu Türkçe.

Bir saatlik tur ile şehir merkezinin çevresini tamamen gezmiş oluyorsunuz. Çok mükemmel bir geziydi. Yolunuz düşerse mutlaka kanal turuna katılın.

Stasburg ile ilgili daha geniş bilgi için buraya tıklayın.

Strazburg'daki su kanllarından biri

Notre Dam Katedrali Meydanı

Notre Dam Katedrali

Notre Dam Meydanı

Maydandaki sokak ressamları

Oeuvre Müzesi

Notre Dam Katedrali ana kapısı

Havuz sistemi ile geçiş. Havuz boş

Havuz dolu

Gezmekten yorgun düşen yaşlı turist tekne turunu fırsat biliyor