Almanya'nın Parisi, Düsseldorf ve gezilecek yerleri

Almanya'nın moda merkezinin Düsseldorf olduğu söylenir. Bu yüzden Almanya'nın Paris'i olduğuna dair söylenceler vardır. Modaya ilgi duyuyor ve saf bir turist iseniz bu numarayı yemeniz olasıdır elbette. Paris'e gitmeyi düşünen kaç turisti yolundan çeviririz diye düşünen uyanık turizmcilerin ve tabi modacıların yeni bir merkez oluşturma gayreti olduğu yönünde kuvvetli şüphelerim var. Ne internet araştırmalarımda ne de bizzat gezip gördüklerimde Köln ve Düsseldorf arasında ciddi bir fark göremedim.

Köln Hauptbahnhof'dan (Merkez Tren İstasyonu) Düsseldorf gidiş geliş biletlerimizi aldık. İki çocuk iki yetişkin 35 kilometrelik mesafe için 30 Euro verdik. Giderken iki katlı kırmızı bir trene bindik. Oldukça rahat ve hızlıydı. Sadece iki durakta durdu ve Düsseldorf'a yarım saatte vardık.

Dönüşte Gri renkli tek katlı, ön kısmı uçağa benzeyen bir tren beğendik ve bindik. Bilet kontrolörü biletlerimize bakınca önce "Sind Sie Tourist?" diye sordu. Meğer biz hızlı trene binmişiz ve ücret 3 kat fazlaymış. Bu tren 15 dakikada hedefimize vardık. Sarışın kontrolöre cezam neyse vereyim dedim İngilizce. Kontrolör güldü "Welcome to Deutschland" dedi ve devam etti. Ara sıra kuralları esnetmek iyi olur diye düşündü herhalde. Yoksa bu gibi durumlarda affetmezler.

Düsseldorf'un "Mecburiyet Caddesi"nin adı Kö. Burada bir sürü lüks mağaza ve moda evi var. Her Avrupa şehrinde olduğu gibi kanallar ve bu kanalarda yüzen ördekleri ve kuğuları görmek mümkün. Ren Nehri tıpkı Köln gibi Düsseldorf'u da ikiye bölüyor. Nehrin kıyılarında bir sürü yeşil alan ve parklar var. Ayrıca Ren Nehrine nâzır bizim boğazdaki yalılara benzer bir çok villa var.

Düsseldorf Kö Caddesi

Her yerde olduğu gibi Düsseldorf'da da sade neskafemizi aldık. Sonra Ren nehri kıyısında manzaranın keyfini çıkara çıkara yürüdük. Ren nehri kıyısında gezdiğimiz yere Rheinuferpromenade deniyormuş. Gezerken St. Lambertus Katolik kilisesine rastladık. 15. yüzyılda yapılmış görkemli bir yapı. Açlık hissi ve çocukların Katolik tarihine olan ilgisizliği bizi tarih kokan bu yerden ayırdı.

Ren Nehri

Ren manzaralı evler

Her şehirde olduğu gibi buranın "Altstadt"ını da gördük. Alt (Eski) ve Stadt (Şehir) kelimelerinden oluşan bir birleşik kelime Altstadt. Yani tarihi yapıların olduğu eski yerleşim yeri. Burası harika bir yer. Binaların çoğu ikinci dünya savaşından sonra yapılmış. Yani hepsi 1950'lerin mimari yapısını yansıtıyor. Altstadt sokaklarında yürürken tatilde olduğunuzu tam anlamıyla hissediyorsunuz. Neden bilemiyorum ama bu binaların olduğu sokakları gezerken vaktin nasıl geçtiğini anlamadık.

Düsseldorf Altstadt

Carlsplatz denilen meydanda çiçekler ve taze meyve - sebzelerin satıldığı küçük bir pazar var. Çeşit çeşit çiçekler, güller insanın içini açıyor. Bir şey almanıza gerek yok. Seyretmek yeterli.

Düsseldorf Fotoğrafları

Güneş açınca Almanlar mümkün olduğu kadar istifade ediyorlar.